mandag 14. desember 2009

Julebord - episode 2

I dag var jeg en snartur innom Sandvika Storsenter i lunsjen for å raske med meg noen julegaver. Da skjønte jeg at det er her de havner; jentene fra utestedet på Frogner - noen år etter.

De er like dollete, men noen år eldre, shoppere som legger utrolig mye energi inn i dyr julepynt, pen innpakning (lager utrolig lang kø ved pakkedisken) og dyre julegaver. De rekker sikkert en snartur innom SATS eller Elixia før de drar hjem også. Aupairen ordner vel med rydding, middag og henting av barn.

Tiden og pengene til å bruke på alt dette har de skaffet seg ved å få fullklaff på et tilsvarende utested for noen år siden.

For et utrolig liv! Hva når den ungdommelige glansen har gått ut og mannen som kun valgte dem for utseende og stilen ikke får varen lengre? Det må være mange triste sjebner i kjølvannet. Hvor havner de samme menneskene da? Jeg lurer - hvor skal jeg dra for å oppleve episode 3?

Ingen kommentarer: