onsdag 1. juli 2009

Staten og arbeidsmiljøloven

Det ble altså klart at Storberget og Grande Røys ikke klarte å bli enige med Politiet, og at Politiet ikke aksepterte en kompensasjon på 40.000,- for "unntak fra hviletidsbestemmelsene i arbeidsmiljøloven". Knut Storberget sier til NTB:
– Vi må ha arbeidstidsbestemmelser som vi kan bruke. Med den løsningen motparten krevde, ville vi ikke klart å organisere politiet, sier han til NTB.

Javel, ja. Kan jeg som arbeidsgiver forhandle bort viktige deler av arbeidsmiljøloven med mine ansatte dersom de heller vi ha mere i lønn, og jeg som arbeidsgiver synes det er lurt for å klare å organisere oppgavene på en god måte? NEI! Da risikerer jeg både det ene og det andre.

Jeg synes i og for seg ikke at Polities måte å organisere motstanden sin på er noen god måte - og på grensen til ulovlig, og jeg mener mangt og mye om Arne Johannesens form og meninger, men akkurat nå synes jeg AP- og SV-politikerne får som fortjent. Som man reder så ligger man.

Ingen kommentarer: